Asiointipiste

Asiointipisteessä asiakas saa neuvontaa ja opastusta Kela-asioinnissa ti-to klo 9.00 - 15.00 välisenä aikana. Asiakas voi toimittaa Kelaan lähetettäviä asiapapereita ja saada opastusta hakemusten teossa. Asiakkaiden käytössä on pääte, jolla voi hoitaa itsenäisesti Kela-asioita. 

Käytössä on myös etäpalvelu. Etäpalvelussa Kelan asiakaspalvelija neuvoo asiakasta kuvayhteyden välityksellä. Palvelu on ensisijaisesti tarkoitettu niille, jotka tarvitsevat laajempaa neuvontaa Kela-asioissa. 

Käyntiosoite

Pappilantie 1, 85200 Alavieska

Palvelupaikka kartalla (suomi.fi)

Aukioloajat

Kela-asiointi ajanvarauksella

  • Tiistai 9 — 15
  • Keskiviikko 9 — 15
  • Torstai 9 — 15

Muut yhteystiedot

+358 445395214
 

Apua asiointiin

Kun asioit asiointipisteessä, ota mukaan henkilötodistus, kuten ajokortti tai passi. Jos hoidat toisen henkilön asiaa, tarvitset häneltä yksilöidyn valtakirjan ja oman henkilötodistuksesi.

Jos sinulla on mukana verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne, voit hoitaa Kela-asiat asiointipisteen asiakastietokoneella.

Voit tulla asiointipisteeseen opas-, avustaja- ja viranomaiskoiran kanssa.


Kela

Kansaneläkelaitos, Kela.fi, hoitaa Suomessa asuvien sosiaaliturvaa eri elämäntilanteissa.

OmaKela on Kelan asiointipalvelu henkilöasiakkaille. OmaKelassa voit hakea tukia, lähettää liitteitä, tarkistaa päätöksen, tarkistaa maksupäätöksen ja tuen määrän, ilmoittaa muutoksista, lähettää ja lukea viestejä sekä tunnistautua puhelinpalveluun tai jättää soittopyynnön.